Vigyázat, átverés (?)!

 2009.01.23. 14:23

A számomra legdühítőbbel kezdem a blogom. Lakáskeresés közben botlottam bele egy számomra új jelenségbe. Én "címgyűjtős" cégeknek hívom őket, és igen erős átverés-szagot érzek, elmondom miért.

Tulajdonságaik: Nagy ingatlanhirdetési site-okon hirdetnek, sosincs megadva a referens neve, de semmilyen más személyé sem. Viszont rendkívül kedvező ajánlataik vannak: alacsony bérleti díj, még alacsonyabb rezsi, nagyon nagy kínálat, és csak 1 havi kaució, sőt, van, amit úgy hirdetnek, hogy kaució nélkül!

Két-három ilyen céget hívtam fel, az egyik hölgy a vonal végén nagyon unott volt, a többiek viszont nagyon lelkesek. Mind azt mondta, hogy persze még aktuális - érdekes módon olyan sose volt, hogy már nincs meg a lakás, és persze mindezt fejből tudta, azonnal -, és ezen kívül még nagyon sok hasonló lakásuk van, itt és itt és ilyen és ilyen jó árakat mondott. Csak fáradjak be az irodájukba, és ott megadják a címeket. Itt és itt vannak, és eddig vannak nyitva. És amit egyik esetben se mondtak el maguktól, hogy ezért nekem fizetnem kell. Mivel hallottam már róluk, rákérdeztem, és persze akkor elmondták: 4-5000 jó magyar forintot kell ott hagyni náluk, hogy megkaphassam a címet, és ezért 2 hétig e-mailben is kapok címeket.

Megkérdeztem azt is, hogy garantálja, hogy ezek a lakások még kiadók. Azt mondta az egyik hölgy, hogy az, hogy folyamatos a kapcsolatuk a tulajdonosokkal, call centerük van, akik rendszeresen hívják őket. Persze. Egy ilyen call center fenntartása elég sokba kerül. És elmondott még valamit a hölgy: azért kell ez a regisztrációs díj (így hívják), mert így tudják biztosítani, hogy az ő lakásaikhoz nem 2 havi, hanem csak 1 havi kaució kell, sőt, van olyan lakás, ahol egyáltalán nem kell kaució!

Elmondom, hol látom én itt a buktatót: miért mondana le a lakás tulajdonosa a plusz egy havi lakbérről? Talán az iroda fizeti ki neki? Nem hiszem, mert ahhoz sok regisztráló kell, hogy még meg is érje nekik. Vagy valamilyen garanciát vállalnak, hogy fizet a bérlő? De mit, hiszen ők sem ismerik jobban azokat, akiket odavisznek. És mivel tudják lenyomni a bérleti díjakat? Megmondom: szerintem semmivel.

Én több sztorit hallottam/olvastam, és abból a következőt raktam össze, hogy is műkődnek ezek az irodák: felhívják a tulajt, lekérdezik a lakás paramétereit, majd ezután vallják csak be, hogy ők egy közvetítő iroda. Ha pedig nem akarja a tulajdonos, hogy hirdessék az ingatlanját, nehezen kerül ki a listából. A bérlőket pedig úgy verik át, hogy sokszor, csak mikor megnézi a lakást, derül ki, hogy a lakás egy szobával kevesebb, ugyanakkor tízezerrel több a lakbér, és nem is hasonlít a képeken látottakra.

Ja, a képek! Azok a legjobbak. A képek ugyanis, amik a hirdetések mellett vannak, nem a lakásról készültek. Lefotóztak pár lakást (vagy az is lehet, hogy leszedtek internetről pár képet), és azokat váltogatják. Korábban erre semmi nem utalt, most már az egyik a következő szöveget írja a hirdetéseibe: "A képek illusztrációk, elmondás alapján a valóságot tükrözik". Aha, vagyis éppen hogy nem tükrözik.

Szerintem semmi nem garantálja, hogy ha az ember fizet nekik, nemhogy még aktuális, de valós címeket kap. Miért nem hirdetik meg ugyanezeket a lakásokat a tulajdonosok maguk? Miért ilyen olcsók? És még ezer kérdése merül fel az embernek.

Várom a hozzászólásaitokat, kíváncsi vagyok a véleményekre, különösen, ha valakinek volt már hasonló tapasztalata.

 

 

 

Címkék: átverés albérlet ingatlanközvetítő címkiadás

A bejegyzés trackback címe:

https://szallamadar.blog.hu/api/trackback/id/tr86897739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yaaman 2010.03.20. 08:44:34

elég korán rátaláltam a blogodra:) viszont hozzászólnék, hogy ez az eljárás nem új, én 2003-ban futottam bele, azóta tapasztalt vagyok. szerintem egyszerűen kigyűjtenek telefonszámokat lakáshirdetésekből, és azt passzolják tovább pénzért.
süti beállítások módosítása